Saobraćajni sektor u Srbiji godinama se suočava sa nedostatkom kadra, što ima direktan uticaj na bezbednost saobraćaja. Vozači su sve stariji, a mali broj mladih ljudi je zainteresovano za ovaj posao.
Direktor Udruženja drumskog saobraćaja "Srbija-transport" i član Izvršnog odbora Unije poslodavaca Goran Aleksić kaže za RTS da nije glavni uticaj na bezbednost saobraćaja samo na profesionalnim vozačima.
Aleksić tvrdi da Srbiji nedostaje 20.000, odnosno 20 odsto potrebnih profesionalnih vozača autobusa.
On ističe da je prosečna starost vozača preko 55 godina i da su kriterijumi za zapošljavanje spušteni, što doprinosi snižavanju kvaliteta usluge i urušavanju bezbednosti u saobraćaju.
"Svi moramo voditi računa i biti pažljivi u saobraćaju. Svi moramo imati odgovornost, a posebno profesionalni vozači", naglašava Aleksić i ističe da poslodavci zato daju snažnu podršku akcijama koje sprovodi Agencija za bezbednost saobraćaja.„Rad vozača i vreme vožnje kontrolišu se na taj način što u komercijalnim vozilima postoje tahografi i kartica za svakog profesionalnog vozača koja evidentira vreme vožnje i pauze. Svaki vozač je obavezan da ima dnevne odmore, nedeljne odmore i odmore tokom vožnje", objašnjava Aleksić.
Novi Zakon o saobraćaju snižava starosnu granicu za profesionalne vozače - u autobus će moći sa 21 godinom. Aleksić ističe da je takvo rešenje u potpunosti usaglašeno sa direktivom Evropske unije 2003/59 i da se u Srbiji već godinama unazad sprovodi izuzetno kvalitetna obuka za profesionalne vozače.
Zarada profesionalnih vozača u Srbiji veoma visoka u odnosu na druga zanimanja.
„Profesionalni vozači su potrebni ne samo transportu nego i korisnicima usluga i privredi. U tom smislu, verujem da će Vlada Republike Srbije prepoznati obuku vozača kao važan deo obrazovnog sistema koji je potreban privredi i obezbediti određena sredstva za subvencionisanje obuke mladih ljudi", naglašava Aleksić.